# Krok 2 i kolejne: Informacje dodatkowe

Zakładka „Informacje dodatkowe" umożliwia przeszukiwanie informacji dodatkowych - zasobu tekstowego, w którym lekarze zamieszczają notatki o dowolnej treści, stanowiące komentarz do innych zasobów lub zdarzeń. Informacje dodatkowe zostały pogrupowane według rodzaju zasobu, do którego się odnoszą.

alt text

# Informacje dla badań diagnostycznych

Kafelek „Informacje dla badań diagnostycznych" umożliwia ustalanie filtrów dla komentarzy do badań diagnostycznych. Aby wyszukiwanie było możliwe, jeden z wcześniejszych kroków scenariusza musi dotyczyć badań diagnostycznych. W takiej sytuacji przycisk z symbolem łańcucha obok napisu „Wskaż badanie diagnostyczne" podświetla się na niebiesko - należy kliknąć ten przycisk i z listy rozwijanej wybrać, do którego badania ma się odnosić wyszukiwana informacja dodatkowa.

alt text

# Wskaż badanie diagnostyczne

Informacje dodatkowe odnoszą się do innych zasobów medycznych, w tym przypadku do badań diagnostycznych. W tej pozycji należy wskazać odniesienie do badania diagnostycznego, które zostało wyszukane w jednym z poprzednich kroków. Jeżeli scenariusz posiada krok wyszukujący badania diagnostyczne, przycisk z symbolem łańcucha staje się aktywny. Jeżeli w scenariuszu nie ma takiego kroku, wyszukiwanie informacji dodatkowych nie jest możliwe.

# Kategoria informacji

Ta pozycja umożliwia wyszukiwanie kategorii informacji - po wpisaniu kilku znaków w polu tekstowym system podpowie dostępne opcje. Pozycja ta nie jest obowiązkowa - pozostawienie pustej kategorii informacji spowoduje przeszukanie wszystkich kategorii.

# Nazwa informacji

Ta pozycja umożliwia ustalenie nazwy wyszukiwanej informacji - dostępne opcje to „Cel zlecenia - Uwagi", „Informacje dodatkowe", „Opis", „Opis rozpoznania" oraz „Uwagi".

# Wartość opisowa dla informacji

Ta pozycja umożliwia zdefiniowanie słów, które mają wystąpić lub mają nie wystąpić w treści wyszukiwanej informacji. Aby dowiedzieć się więcej o działaniu wyszukiwania tekstowego, przejdź do zakładki „Wyszukiwanie tekstowe".

# Szukaj w całej historii wg id pacjenta

Ta pozycja umożliwia wykonanie wiązania po identyfikatorze zewnętrznym pacjenta, a co za tym idzie - przeprowadzenie wyszukiwania w danych pochodzących ze wszystkich szpitali, w jakich przebywał pacjent. Przycisk z symbolem łańcucha jest aktywny, gdy w kroku pierwszym wybrano kontekst wyszukiwania per pacjent lub w przypadku pozostałych kontekstów - gdy w którymś z kolejnych kroków dołączono dane pacjenta. Aby dowiedzieć się więcej o wyszukiwaniu w całej historii pacjenta, przejdź do zakładki „Wybór kontekstu wyszukiwania".

# Źródło danych

Ta pozycja umożliwia określenie szpitali, z których mają pochodzić wyszukane dane.

alt text

# Informacje dla badań laboratoryjnych

Kafelek „Informacje dla badań laboratoryjnych" umożliwia ustalanie filtrów dla komentarzy do badań laboratoryjnych. Aby wyszukiwanie było możliwe, jeden z wcześniejszych kroków scenariusza musi dotyczyć badań laboratoryjnych. W takiej sytuacji przycisk z symbolem łańcucha obok napisu „Wskaż badanie laboratoryjne" podświetla się na niebiesko - należy kliknąć ten przycisk i z listy rozwijanej wybrać, do którego badania ma się odnosić wyszukiwana informacja dodatkowa.

alt text

# Wskaż badanie laboratoryjne

Informacje dodatkowe odnoszą się do innych zasobów medycznych, w tym przypadku do badań laboratoryjnych. W tej pozycji należy wskazać odniesienie do badania laboratoryjnego, które zostało wyszukane w jednym z poprzednich kroków. Jeżeli scenariusz posiada krok wyszukujący badania laboratoryjne, przycisk z symbolem łańcucha staje się aktywny. Jeżeli w scenariuszu nie ma takiego kroku, wyszukiwanie informacji dodatkowych nie jest możliwe.

# Kategoria informacji

Ta pozycja umożliwia wyszukiwanie kategorii informacji - po wpisaniu kilku znaków w polu tekstowym system podpowie dostępne opcje. Pozycja ta nie jest obowiązkowa - pozostawienie pustej kategorii informacji spowoduje przeszukanie wszystkich kategorii.

# Nazwa informacji

Ta pozycja umożliwia ustalenie nazwy wyszukiwanej informacji - dostępne opcje to „Cel zlecenia - Uwagi", „Informacje dodatkowe", „Opis", „Opis rozpoznania" oraz „Uwagi".

# Wartość opisowa dla informacji

Ta pozycja umożliwia zdefiniowanie słów, które mają wystąpić lub mają nie wystąpić w treści wyszukiwanej informacji. Aby dowiedzieć się więcej o działaniu wyszukiwania tekstowego, przejdź do zakładki „Wyszukiwanie tekstowe".

# Szukaj w całej historii wg id pacjenta

Ta pozycja umożliwia wykonanie wiązania po identyfikatorze zewnętrznym pacjenta, a co za tym idzie - przeprowadzenie wyszukiwania w danych pochodzących ze wszystkich szpitali, w jakich przebywał pacjent. Przycisk z symbolem łańcucha jest aktywny, gdy w kroku pierwszym wybrano kontekst wyszukiwania per pacjent lub w przypadku pozostałych kontekstów - gdy w którymś z kolejnych kroków dołączono dane pacjenta. Aby dowiedzieć się więcej o wyszukiwaniu w całej historii pacjenta, przejdź do zakładki „Wybór kontekstu wyszukiwania".

# Źródło danych

Ta pozycja umożliwia określenie szpitali, z których mają pochodzić wyszukane dane.

alt text

# Informacje dla hospitalizacji

Kafelek „Informacje dla hospitalizacji" umożliwia ustalanie filtrów dla komentarzy do hospitalizacji. Aby wyszukiwanie było możliwe, jeden z wcześniejszych kroków scenariusza musi dotyczyć hospitalizacji (może to być krok pierwszy). W takiej sytuacji przycisk z symbolem łańcucha obok napisu „Wskaż hospitalizację" podświetla się na niebiesko - należy kliknąć ten przycisk i z listy rozwijanej wybrać, do której hospitalizacji ma się odnosić wyszukiwana informacja dodatkowa.

alt text

# Wskaż hospitalizację

Informacje dodatkowe odnoszą się do innych zasobów medycznych, w tym przypadku do hospitalizacji. W tej pozycji należy wskazać odniesienie do hospitalizacji, która została wyszukana w jednym z poprzednich kroków. Jeżeli scenariusz posiada krok wyszukujący hospitalizacje, przycisk z symbolem łańcucha staje się aktywny. Jeżeli w scenariuszu nie ma takiego kroku, wyszukiwanie informacji dodatkowych nie jest możliwe.

# Kategoria informacji

Ta pozycja umożliwia wyszukiwanie kategorii informacji - po wpisaniu kilku znaków w polu tekstowym system podpowie dostępne opcje. Pozycja ta nie jest obowiązkowa - pozostawienie pustej kategorii informacji spowoduje przeszukanie wszystkich kategorii.

# Nazwa informacji

Ta pozycja umożliwia ustalenie nazwy wyszukiwanej informacji - dostępne opcje to „Cel zlecenia - Uwagi", „Informacje dodatkowe", „Opis", „Opis rozpoznania" oraz „Uwagi".

# Wartość opisowa dla informacji

Ta pozycja umożliwia zdefiniowanie słów, które mają wystąpić lub mają nie wystąpić w treści wyszukiwanej informacji. Aby dowiedzieć się więcej o działaniu wyszukiwania tekstowego, przejdź do zakładki „Wyszukiwanie tekstowe"

# Szukaj w całej historii wg id pacjenta

Ta pozycja umożliwia wykonanie wiązania po identyfikatorze zewnętrznym pacjenta, a co za tym idzie - przeprowadzenie wyszukiwania w danych pochodzących ze wszystkich szpitali, w jakich przebywał pacjent. Przycisk z symbolem łańcucha jest aktywny, gdy w kroku pierwszym wybrano kontekst wyszukiwania per pacjent lub w przypadku pozostałych kontekstów - gdy w którymś z kolejnych kroków dołączono dane pacjenta. Aby dowiedzieć się więcej o wyszukiwaniu w całej historii pacjenta, przejdź do zakładki „Wybór kontekstu wyszukiwania"

# Źródło danych

Ta pozycja umożliwia określenie szpitali, z których mają pochodzić wyszukane dane.

alt text

# Informacje dla pacjenta

Kafelek „Informacje dla pacjenta" umożliwia wyszukiwanie wszystkich informacji dodatkowych, powiązanych z pacjentem - dotyczących jego badań, procedur, rozpoznań, pobytów i hospitalizacji. W tym przypadku przycisk z symbolem łańcucha obok napisu „Wskaż pacjenta" zawsze podświetla się na niebiesko - należy kliknąć ten przycisk i z listy rozwijanej wybrać id pacjenta z dowolnego kroku.

alt text

# Wskaż pacjenta

Przycisk z symbolem łańcucha jest zawsze aktywny i stanowi pozycję obowiązkową - należy go kliknąć i ustalić, do którego id pacjenta mają się odnosić wyszukiwane informacje dodatkowe.

# Kategoria informacji

Ta pozycja umożliwia wyszukiwanie kategorii informacji - po wpisaniu kilku znaków w polu tekstowym system podpowie dostępne opcje. Pozycja ta nie jest obowiązkowa - pozostawienie pustej kategorii informacji spowoduje przeszukanie wszystkich kategorii.

# Nazwa informacji

Ta pozycja umożliwia ustalenie nazwy wyszukiwanej informacji - dostępne opcje to „Cel zlecenia - Uwagi", „Informacje dodatkowe", „Opis", „Opis rozpoznania" oraz „Uwagi".

# Wartość opisowa dla informacji

Ta pozycja umożliwia zdefiniowanie słów, które mają wystąpić lub mają nie wystąpić w treści wyszukiwanej informacji. Aby dowiedzieć się więcej o działaniu wyszukiwania tekstowego, przejdź do zakładki „Wyszukiwanie tekstowe".

# Szukaj w całej historii wg id pacjenta

Ta pozycja umożliwia wykonanie wiązania po identyfikatorze zewnętrznym pacjenta, a co za tym idzie - przeprowadzenie wyszukiwania w danych pochodzących ze wszystkich szpitali, w jakich przebywał pacjent. Przycisk z symbolem łańcucha jest aktywny, gdy w kroku pierwszym wybrano kontekst wyszukiwania per pacjent lub w przypadku pozostałych kontekstów - gdy w którymś z kolejnych kroków dołączono dane pacjenta. Aby dowiedzieć się więcej o wyszukiwaniu w całej historii pacjenta, przejdź do zakładki „Wybór kontekstu wyszukiwania"

# Źródło danych

Ta pozycja umożliwia określenie szpitali, z których mają pochodzić wyszukane dane.

alt text

# Informacje dla pobytu lub wizyty

Kafelek „Informacje dla pobytu lub wizyty" umożliwia wyszukiwanie informacji dodatkowych, odnoszących się do pobytu lub wizyty z historii pacjenta. Aby wyszukiwanie było możliwe, jeden z wcześniejszych kroków scenariusza musi zwracać w tabeli wynikowej id pobytu lub wizyty. W takim przypadku przycisk z symbolem łańcucha obok napisu „Wskaż pobyt lub wizytę" zawsze podświetla się na niebiesko - należy kliknąć ten przycisk i z listy rozwijanej wybrać id odpowiedniego pobytu.

alt text

# Wskaż pobyt lub wizytę

Informacje dodatkowe odnoszą się do innych zasobów medycznych, w tym przypadku do pobytów i wizyt. W tej pozycji należy wskazać odniesienie do pobytu lub wizyty, które zostały wyszukane w jednym z poprzednich kroków. Jeżeli scenariusz posiada krok wyszukujący pobyty lub wizyty, przycisk z symbolem łańcucha staje się aktywny. Jeżeli w scenariuszu nie ma takiego kroku, wyszukiwanie informacji dodatkowych nie jest możliwe.

# Kategoria informacji

Ta pozycja umożliwia wyszukiwanie kategorii informacji - po wpisaniu kilku znaków w polu tekstowym system podpowie dostępne opcje. Pozycja ta nie jest obowiązkowa - pozostawienie pustej kategorii informacji spowoduje przeszukanie wszystkich kategorii.

# Nazwa informacji

Ta pozycja umożliwia ustalenie nazwy wyszukiwanej informacji - dostępne opcje to „Cel zlecenia - Uwagi", „Informacje dodatkowe", „Opis", „Opis rozpoznania" oraz „Uwagi".

# Wartość opisowa dla informacji

Ta pozycja umożliwia zdefiniowanie słów, które mają wystąpić lub mają nie wystąpić w treści wyszukiwanej informacji. Aby dowiedzieć się więcej o działaniu wyszukiwania tekstowego, przejdź do zakładki „Wyszukiwanie tekstowe".

# Szukaj w całej historii wg id pacjenta

Ta pozycja umożliwia wykonanie wiązania po identyfikatorze zewnętrznym pacjenta, a co za tym idzie - przeprowadzenie wyszukiwania w danych pochodzących ze wszystkich szpitali, w jakich przebywał pacjent. Przycisk z symbolem łańcucha jest aktywny, gdy w kroku pierwszym wybrano kontekst wyszukiwania per pacjent lub w przypadku pozostałych kontekstów - gdy w którymś z kolejnych kroków dołączono dane pacjenta. Aby dowiedzieć się więcej o wyszukiwaniu w całej historii pacjenta, przejdź do zakładki „Wybór kontekstu wyszukiwania".

# Źródło danych

Ta pozycja umożliwia określenie szpitali, z których mają pochodzić wyszukane dane.

alt text

# Informacje dla procedur medycznych

Kafelek „Informacje dla procedur medycznych" umożliwia ustalanie filtrów dla komentarzy do procedur medycznych. Aby wyszukiwanie było możliwe, jeden z wcześniejszych kroków scenariusza musi dotyczyć procedur medycznych (nie może to być krok pierwszy typu „hospitalizacja z procedurą", krok musi dotyczyć bezpośrednio procedur). W takiej sytuacji przycisk z symbolem łańcucha obok napisu „Wskaż procedurę medyczną" podświetla się na niebiesko - należy kliknąć ten przycisk i z listy rozwijanej wybrać, do której procedury ma się odnosić wyszukiwana informacja dodatkowa.

alt text

# Wskaż procedurę medyczną

Informacje dodatkowe odnoszą się do innych zasobów medycznych, w tym przypadku do procedur. W tej pozycji należy wskazać odniesienie do procedur, które zostały wyszukane w jednym z poprzednich kroków. Jeżeli scenariusz posiada krok wyszukujący procedury, przycisk z symbolem łańcucha staje się aktywny. Jeżeli w scenariuszu nie ma takiego kroku, wyszukiwanie informacji dodatkowych nie jest możliwe.

# Kategoria informacji

Ta pozycja umożliwia wyszukiwanie kategorii informacji - po wpisaniu kilku znaków w polu tekstowym system podpowie dostępne opcje. Pozycja ta nie jest obowiązkowa - pozostawienie pustej kategorii informacji spowoduje przeszukanie wszystkich kategorii.

# Nazwa informacji

Ta pozycja umożliwia ustalenie nazwy wyszukiwanej informacji - dostępne opcje to „Cel zlecenia - Uwagi", „Informacje dodatkowe", „Opis", „Opis rozpoznania" oraz „Uwagi".

# Wartość opisowa dla informacji

Ta pozycja umożliwia zdefiniowanie słów, które mają wystąpić lub mają nie wystąpić w treści wyszukiwanej informacji. Aby dowiedzieć się więcej o działaniu wyszukiwania tekstowego, przejdź do zakładki „Wyszukiwanie tekstowe".

# Szukaj w całej historii wg id pacjenta

Ta pozycja umożliwia wykonanie wiązania po identyfikatorze zewnętrznym pacjenta, a co za tym idzie - przeprowadzenie wyszukiwania w danych pochodzących ze wszystkich szpitali, w jakich przebywał pacjent. Przycisk z symbolem łańcucha jest aktywny, gdy w kroku pierwszym wybrano kontekst wyszukiwania per pacjent lub w przypadku pozostałych kontekstów - gdy w którymś z kolejnych kroków dołączono dane pacjenta. Aby dowiedzieć się więcej o wyszukiwaniu w całej historii pacjenta, przejdź do zakładki „Wybór kontekstu wyszukiwania"

# Źródło danych

Ta pozycja umożliwia określenie szpitali, z których mają pochodzić wyszukane dane.

alt text

# Informacje dla rozpoznań

Kafelek „Informacje dla rozpoznań" umożliwia ustalanie filtrów dla komentarzy do rozpoznań. Aby wyszukiwanie było możliwe, jeden z wcześniejszych kroków scenariusza musi dotyczyć rozpoznań (nie może to być krok pierwszy typu „hospitalizacja z rozpoznaniem", krok musi dotyczyć bezpośrednio rozpoznań). W takiej sytuacji przycisk z symbolem łańcucha obok napisu „Wskaż procedurę medyczną" podświetla się na niebiesko - należy kliknąć ten przycisk i z listy rozwijanej wybrać, do którego rozpoznania ma się odnosić wyszukiwana informacja dodatkowa.

alt text

# Wskaż rozpoznanie

Informacje dodatkowe odnoszą się do innych zasobów medycznych, w tym przypadku do rozpoznań. W tej pozycji należy wskazać odniesienie do rozpoznań, które zostały wyszukane w jednym z poprzednich kroków. Jeżeli scenariusz posiada krok wyszukujący rozpoznania, przycisk z symbolem łańcucha staje się aktywny. Jeżeli w scenariuszu nie ma takiego kroku, wyszukiwanie informacji dodatkowych nie jest możliwe.

# Kategoria informacji

Ta pozycja umożliwia wyszukiwanie kategorii informacji - po wpisaniu kilku znaków w polu tekstowym system podpowie dostępne opcje. Pozycja ta nie jest obowiązkowa - pozostawienie pustej kategorii informacji spowoduje przeszukanie wszystkich kategorii.

# Nazwa informacji

Ta pozycja umożliwia ustalenie nazwy wyszukiwanej informacji - dostępne opcje to „Cel zlecenia - Uwagi", „Informacje dodatkowe", „Opis", „Opis rozpoznania" oraz „Uwagi".

# Wartość opisowa dla informacji

Ta pozycja umożliwia zdefiniowanie słów, które mają wystąpić lub mają nie wystąpić w treści wyszukiwanej informacji. Aby dowiedzieć się więcej o działaniu wyszukiwania tekstowego, przejdź do zakładki „Wyszukiwanie tekstowe".

# Szukaj w całej historii wg id pacjenta

Ta pozycja umożliwia wykonanie wiązania po identyfikatorze zewnętrznym pacjenta, a co za tym idzie - przeprowadzenie wyszukiwania w danych pochodzących ze wszystkich szpitali, w jakich przebywał pacjent. Przycisk z symbolem łańcucha jest aktywny, gdy w kroku pierwszym wybrano kontekst wyszukiwania per pacjent lub w przypadku pozostałych kontekstów - gdy w którymś z kolejnych kroków dołączono dane pacjenta. Aby dowiedzieć się więcej o wyszukiwaniu w całej historii pacjenta, przejdź do zakładki „Wybór kontekstu wyszukiwania".

# Źródło danych

Ta pozycja umożliwia określenie szpitali, z których mają pochodzić wyszukane dane.

alt text